13 Mayıs 2017 Cumartesi

Ahmet Dursun Röportaj

İşler Güçler’den “Boomcu Onur” karakteri ile fenomen oldu ve Kardeş Payı’nda ise Sezai’nin oğlu Halil’i canlandırdı. Hızlı ve anlaşılmaz konuşması ona dezavantaj değil, şöhret yolunda avantaj oldu. Ahmet Dursun hayatı ve yer aldığı yapıtları anlattı.
                            
                             


Ortaokuldan sonra öğrenime devam etmeyen Ahmet Dursun 1993 doğumlu. Ama Dursun'un ya da herkesin tanıdığı adıyla Boom'cu Onur'un kamera karşısındaki öyküsü daha eskilere dayanıyor. Annesiyle beraber seyirci olarak gittiği izdivaç programlarında kendi deyimiyle “şakşakçılık” yapan Dursun, kariyerinin buradan sonraki sürecinin nasıl geliştiğini anlattı.

Oyunculuk serüveniniz nasıl başladı?

Annemle beraber izdivaç programlarına seyirci olarak gidiyorduk. Şakşakçılık yapıyorduk. Annemin stüdyodaki bir arkadaşı beni ajansa kaydolmam için yönlendirdi. Bir kaç kez yardımcı oyuncu olarak  Suskunlar, Geniş Aile, Arka Sokaklar gibi dizilerde yer aldım. Bir Çocuk Sevdim dizisinde oynamıştım. O dizi final yaptı ve bitti. İşler Güçler projesi önüme geldi. Bu diziyi de diğer diziler ile aynı sandım. Yardımcı oyuncu rolü var sandım. Öyle değilmiş. Dizide Ahmet Kural’ın olduğunu bilmiyordum. Ahmet Kural'a zaten dizi öncesinde de  hayranlığım vardı ve onunla sahne çekecektim. İlk bölümü çektik. Ben Ahmet Kural'ın karşısında heyecandan kekelemiştim. O kekelediğim yerleri de Selçuk Aydemir, "Buraları seyirci anlamayabilir biz alt yazı koyalım en iyisi." dedi. İlk bölüm yayınlandıktan sonra dizinin tutacağı belli oldu. Bir ajansa gitme tavsiyesi ve bir heyecandan kekeleme etkili oldu diyebilirim.


                          

Peki karakter nasıl popüler oldu?

İlk bölüm bittikten sonra internetteki sözlük sayfaları ve sosyal medya "Boomcu Onur hep olsun. Diğer bölümlerde de oynasın ve alt yazı ile devam etsin." tarzında yazılar yazdılar, tweetler attılar. Gerçekten çok yoğun bir şekilde istek geldi. Bunlar da repliklerin artmasını sağladı.

Türk Dil Kurumu’ndan ödül almıştınız değil mi?
Evet Türk Dil Kurumu'ndan  “Türkçe’yi En İyi Konuşamayan Kişi” ödülü aldım.  Ayrıca Guıness Rekorlar Kitabı'na girdim. Guıness’e girmemi sağlayan kategori ise “ En İlginç Ödül Alan Kişi” kategorisi. Bunu sağlayan ise bir hazır kahve markasının reklamında sergilediğim performans. Bu performans "En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü getirdi. Çok şaşırmıştım. Bir yanlışlık olduğunu düşündüm.  Yanımda Bülent Ersoy oturuyordu, önümde ise Beren Saat oturuyordu ve ikisine de "Yanlış mı duydum acaba?" diye sorup teyit ettirdim. Ödülü şaşkın bir şekilde aldım. Hala o ödül töreninin videosunu arıyorum.

                                           


Peki Kardeş Payı’na geç de olsa katıldınız. İşler Güçler ile Kardeş Payı arasında hangi işlerde yer aldınız?

Köstebekgiller animasyon filminde  yer aldım. İki Kafadar filminde yer aldım. Bir bilgisayar ve teknoloji mağazası markası reklamında  ve hazır kahve markasının reklamında yer aldım. Bilgisayar ve teknoloji mağazası markası reklamında oynadıktan sonra Kardeş Payı’ndan teklif geldi. Diziye 10.bölümde girdim. Dizide bu sefer altyazı yoktu. Arada benim sesim, arada da  Sezai’nin yani Ayhan Taş'ın da sesi var.

                       

Sosyal medyayı çok faal kullanıyorsunuz. Ne tür mesajlar geliyor?
“Benimle buluşur musun? Sesini merak ediyoruz.” diyorlar. Sesimi gerçekten çok merak ediyorlar. “Dizideki gibi mi acaba?” diye. Bir de futbolcu olan Ahmet Dursun ile ilgili mesajlar alıyorum. İsim benzerliği olduğu için mesajlar geliyor.

Futbolcu Ahmet Dursun Beşiktaşlı. Peki oyuncu Ahmet Dursun hangi takımı tutuyor?
Takım tutmuyorum Futbolu sevdiğim söylenemez. Futbol terörü ve küfürler yüzünden futbol maçlarından soğudum. Özellikle tribünde kadın ve çocuklar varken küfürlerin edilmesi ve yaşanan arbedeler çok yanlış. Bu sebeple futbolla aramın pek iyi olduğu söylenemez.

Selçuk Aydemir’in projeleri dışındaki projelerde de yer alır mısın? Yoksa sadece Selçuk Aydemir ile mi çalışmak istiyorsun?
Başka projelerde de yer alabilirim, almak isterim ama Selçuk Aydemir bir iş yapıyorsa kesinlikle onunla çalışmak isterim. Selçuk Aydemir ile çalıştıktan sonra onun çalışma tarzına alıştım. Eğer başka biri ile çalışırsam adaptasyon süreci yaşamak zor olur düşüncesindeyim. Selçuk Hoca ile çalışmak gerçekten çok güzel. Zaten artık televizyona iş yapmayı düşünmüyorlar. Ya internet işi yapılır ya da sinema filmleri. 

Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

Rica ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder